Статьи и рекомендации

Спеціальні прийоми та ефекти у живописі

Акварель є захоплюючим і динамічним засобом художнього самовдосконалення, який дозволяє писати експромтом і невимушено. Використовуючи багато різних методів, що існують в акварельному живописі, можна досягти різноманітних результатів. Наприклад, в залежності від того, як сильно розводити фарби, можна отримати або товстий непрозорий, барвистий шар, або тонку прозору лесировку. Можна досягти насичених інтенсивних тонів, наносячи барвисті шари один на одний, а можна отримати цілий ряд ефектів за допомогою таких простих предметів, як сіль, губка, зубна щітка. Крім того, завдяки тому, що рідка акварельна фарба має тенденцію стікати та проступати найнесподіванішим чином, ви можете отримати  у вигляді приємного сюрпризу випадковий живописний ефект.

Спеціальні прийоми та ефекти:

1. Зішкрябування. Загостреним предметом, наприклад, ручкою пензля, зішкрябати вологу фарбу, звільняючи більш світлі тони, нанесені раніше.

2. Використання солі. Насипати сіль на ще вологу фарбу. Частинки солі поглинуть пігмент, залишаючи на папері особливі, незвичайні за фактурою світлі плями. Потім після повного висихання, змахнути сіль пензлем або потерти ці місця пальцем, отримавши краплисту фактуру.

3. Бризкання. Провести великим пензлем по зубній щітці, змоченій фарбою, або пласким пензлем з фарбою легенько постукати по пальцю, наносячи бризки.

4. Використання спирту. Капнути технічним спиртом на ще вологу розмивку. Фарба збереться навколо спиртової краплі, утворюючи цікаві візерунки.

5. Збереження білого кольору. Використання маскуючої рідини, щоб “зберегти” білі плями. Для цього можна використовувати мило, після висихання його рукою стерти. Найпоширеніший спосіб збереження білого кольору – резервування білих місць клеєм. Потрібні місця, плями та лінії покрити рідким клеєм, який продається в магазиах. Після цього малювати можна спокійно. Як тільки акварель просохне, клей прибрати, звільняючи зарезервовані місця.

6. Використання воску. Якщо провести воском лінію або  накласти пляму, в наступній роботі акварельними фарбами це місце залишиться незафарбованим, зарезервованим, тому що віск відштовхує воду. Можна нанести віск між шарами фарби. Віск відштовхує фарбу, нанесену зверху, захищаючи нижній зафарбований шар.

7. Письмо по вологому. Нанести вологу фарбу на вологу поверхню, щоб отримати розмиті краї і поступові переходи між різними мазками.

8. Письмо по сухому. Нанести вологу фарбу на суху поверхню для отримання різко окреслених країв окремих мазків і конролювання розтікання фарби.

9. Сухий пензель. Прибравши надлишок вологи з пензля, мазками нанести фарбу на суху поверхню для отримання яскраво вираженої фактури.

10. Губка. Нанести фарбу губкою для отримання краплистої “пісочної” фактури. Чим мілкіше структура губки, тим тоншою буде фактура.

11. Затікання. Нанести два кольори методом “по вологому” і дайте їм розтектись і змішатись в розмиті форми і плями.

12. Виправлення помилок. Вологим чистим пензлем обережно декілька разів провести по паперу, щоб зняти помилково нанесений шар.

Успішних експериментів! 

Впорядкувала Хавроненко Світлана

Создать сайт
бесплатно на Nethouse